اجتماع بزرگ مردمی حماسه ۹ دی

اجتماع بزرگ مردمی حماسه ۹ دی

 

 

 

طرح «اهدای نشان مردمی استقلال»

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در راستای تقویت گفتمان "خوباوری"، "ما می توانیم" و "استقلال" در نظر دارد در ایام بهمن مصادف با سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب طرح "اهدای نشان مردمی استقلال" را در 156 محله شهر مشهد اجرا نماید. در این طرح افراد و مجموعه ها طبق شاخصه های ارائه شده با کمک اشخاص و نهادها، شناسایی و پس از آن در مسجد محوری محله "نشان استقلال" را از دست خانواده های شهدای محل دریافت می نمایند.

 این طرح در 4 زمینه علمی ، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افراد برتر خود را شناسایی می نماید.

جهت مشاهده ادامه مطلب روی عنوان مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته

کلید سوم

بسم الله الرحمن الرحیم

با وجود فاصله بسیار زیاد که علت های توجیه پذیر و توجیه ناپذیر دارد، بالاخره شماره سوم نشریه محلی کلید منعلق به مسجد امام حسین علیه السلام منتشر شد. در این شماره مطالب زیر کار شده است:

روایت محله از فتنه88 و حماسه9دی

ورود آتش نشانی به گلشور ممنوع

گلشور منهای پلیس

یک فنجان کتاب

با فروشندگان مواد مخدر در محل چه کنیم

ریه های محل و...

فایل نشریه در دو فرمت را می توانید از لینک های زیر دریافت بفرمایید

دریافت نسخه PDF نشریه

دریافت نسخه In Design نشریه

روایت محله از فتنه و حماسه نهم دیماه1388

بسم الله البصیر

میلاد با برکت پیامبر رحمت صل الله علیه و آله و امام صداقت علیه السلام مبارکتان. این ایام همزمان شده است با یوم الله نهم دیماه که برای همه ماه یک نماد و یک نشان است. روزی مختوم به هشت ماه دفاع مقدس در جبهه جنگ نرم. این روزها را گرامی می داریم و از خداوند مسئلت داریم ما را از فتنه ها و آسیب های فکری و اعتقادی حفظ فرماید. یاد همه شهدای مظلوم مبارزه با فتنه گرامی باد.

در این پست از شما دعوت می کنیم پای صحبت های ساده و در عین حال سرشار از نکات کلیدی برخی اهالی محله مان بنشینید:

سوال ما: از فتنه و نهم دیماه سال88 برایمان بگویید

ب ای مطالعه متن کامل مصاحبه بر روی عنوان مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته

مطالعه نامیرا ر از دست ندن!

یکی از جوونای مسجد: سه سال پیش با نامیرا آشنا شدم، اما فرصت خواندنش دست نداد. از ششم محرم و به بهانه پویش مطالعاتی روشنا و نمایشگاه کوچک کتاب در حاشیه مراسم عزاداری مسجد، توفیق یار شد و کتاب را خواندم. در این چند روز همیشه همراهم بود و در هر فرصت چند دقیقه ای که به دست می آمد، چند صفحه ای ازش نوش جان مکردم تا اینکه امروز چهل صفحه آخر در کتابخانه حرم تموم شد.

الحق، رمانی با داستان جذاب و تأمل برانگیز از نظر مضمونیه. به دوستان پیشنهاد مدم خودشان ر از لذت خواندنش محروم نکنن.

خیلی خلاصه بگم، زمانِ داستان برمگرده به اتفاقات کوفه سال 61 هجری و دعوت کوفیان از امام. شخصیت هایی در داستان مطرح مرن که هر کدام سرانجامی درن. برخی شان در سریال مختارنامه آشنا و برخی دیگر مانند شخصیت محوریش ناآشناست.

این شخصیت، با تردیدهایی دست به گریبانه، اما در نهایت سعادتمند مره و به سپاه امام ملحق مشه. البته برداشت مو اینه که جنس تردیدهاش با تردیدهای بقیه که به سمت امام نیامدند متفاوت بود. بیشتر نمگم که خودتان بخوانن.

یک چیز دگه هم اضافه کنم: داستان بعضی جاهاش هم خیلی اعصاب خردکن مره، از بس که بعضی از سران کوفی دنیادوست و نفهم اند.

ضمنا، غیر پویش مطالعاتی روشنا http://rushana.ir ، شجر http://www.shajar.ir نیز مسابقه کتابخوانی دیگری بر اساس کتاب نامیرا برگزار مکنه. 

برنامه مسجد در دهه اول ماه محرم

بسم رب الحسین علیه السلام

قابل توجه شما دوستان عزیز، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم از امشب- دوشنبه 27 مهر تا شنبه 2 آبان ماه- با سخنرانی استاد گرانقدر حجه الاسلام حمیدرضا غریب رضا برگزار خواهد شد.

ایشان با توجه به تخصصی که در تحقیق و پژوهش در حوزه جهان اسلام و نهضت های آزادی بخش دارند ان شاالله در این شش شب در خصوص نهضت حسینی سلام الله علیه و وضعیت کنونی جهان اسلام و اوضاع منطقه بیاناتی خواهند داشت. به دوستان مشهدی مان توصیه می کنیم این منبر را از دست ندهید. جهت آشنایی بیشتر با دیدگاه ها و فعالیت های ایشان می توانید به وبگاه شخصی شان به آدرس www.gharibreza.com مراجعه بفرمایید.

برنامه ها:

- قرائت قرآن توسط قاری نوجوان مسجد: برادر سیدنعیم مقصودی

- زمزمه زیارت پرفیض عاشورا

- سخنرانی

- ذکر مصیبت و سینه زنی

نمایش نماهنگ هایی با موضوعات مرتبط با این ایام 

- همچنین نمایشگاه کتاب مختصری نیز جهت استفاده کتاب دوستان دایر است

ساعت شروع مراسم: 7:30 شب

مشهدالرضا علیه السلام- طلاب- میدان شهیدمفتح- مسجد امام حسین علیه السلام

هشتمین جشنواره بچه های انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

عیدسعید غدیر که عیدالله الاکبر است را در حالی به شما عزیزان تبریک عرض می کنیم که دلمان نمی تواند از حزن پرکشیدن هزاران مهاجر الی الله در سرزمین منا فارغ باشد و بغض و کینه مان از آل سعود که دوباره حج خونین سال 1366 را در دل مردم ایران و جهان زنده کرد، را فروخورد. ما منتظریم تا طبق امر امام راحلمان که فرمود" اگر از جنايت هاي امريکا بگذريم از ال سعود نخواهيم گذشت. ان‌شاالله اندوه دلمان را را در وقت مناسب با انتقام از امريکا و ال سعود برطرف خواهيم کرد" و نیز امر خلف صالحش امام خامنه ای حفظه الله که فرمود "اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی و عمل نکردن به وظایف در قبال بدنهای مطهر موجب عکس‌العمل سخت و خشن ایران خواهد شد" انتقام سختی از  آل سعود خائن الحرمین که امروز دست کثیفش به خون هزاران تن از مردم کشورهای منطقه از فلسطین و یمن و عراق و سوریه و... آغشته است بگیریم. خدایا آن روز را برسان و بر قلوب داغدیده خانواده های جانباختگان فاجعه منا صبر و سکینه نازل بفرما.

و اما جشنواره بچه های انقلاب...

پس از اینکه سال 93 به علت مشکلات مالی و برخی مسایل دیگر توفیق نشد جشنواره بچه های انقلاب را برگزار کنیم، ان شاالله امسال هشتمین نوبت از این جشنواره با موضوع تقدیر از نوجوانان موفق محل در زمینه های علمی هنری قرآنی و ورزشی برگزار خواهد شد:

برنامه ها: مداحی برادر قدمگاهی، سخنرانی حجه الاسلام مسعود یوسفی، پخش چند نماهنگ از برنامه های سال های قبل، اهدای جوایز به نوجوانان موفق محل در یک سال اخیر.

زمان: شنبه 11 مهرماه ساعت 7 شب

مکان: انتهای سیمتری طلاب، میدان شهید مفتح.مسجد امام حسین علیه السلام

با حضور عموم اهالی محترم محل، نوجوانان، جوانان و خانواده ها و برخی مسئولین شهری.

قدم شما عزیزان هم بر دیدگان ما جا دارد.

آغاز ثبت نام کلاسهای تئاتر

بسم الله الرحمن الرحیم

به یاری خدا و همت دوستان مسجدی و حمایت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد قصد داریم مجموعه کلاسهای آموزشی تئاتر را در مسجد برگزار کنیم.

ان شاالله از این کلاس یک گروه تئاتر تشکیل و آموزش های سطح بالاتر نیز ارایه خواهد شد و  در برنامه ها و مناسبتهای مختلف اجراهایی خواهند داشت.

برنامه های جذاب تفریحی و تشویقی هم در حد بضاعتمان در حین آموزش تدارک دیده شده که به فراگیران عزیز اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت نام:

- کلاسها مخصوص پسران است.

- سن فراگیران عزیزمان باید بین 12 تا 16 سال باشد

- هرینه ثبت نام:5000 تومان که البته به شرط رعایت نظم در حضور درکلاسها به آنان برمی گردد.

- از همه مهمتر: انگیزه، تلاش و همت فراگیران عزیز لازمه کار است.

ثبت نام :شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه 31 مرداد و 2 و4 شهریور بعد از نماز مغرب و عشا. میدان شهید مفتح ، مسجد امام حسین علیه السلام

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید 09334267750

ترنم زیارت عشق در جوار اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا ع

بسم الله الرحمن الرحیم

به عنایت خدا مراسم زیارت عاشورای این هفته مان با حضور برادران و خواهران- چهارشنبه 28 مرداد، همزمان با نماز مغرب و عشا- در جوار شهدای مدافع حرم واقع در بهشت رضا علیه السلام، قطعه شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

جهت رفاه حال اهالی محترم محل وسیله رفت و برگشت مهیاست.

حرکت سرویس: ساعت 6عصر از مسجدامام حسین علیه السلام.میدان شهید مفتح

چند کلیپ با موضوع تاکیدات ره بر انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای

بسم الله الرحمن الرحیم

پیرو اطلاع رسانی قبل، نشست بررسی تاثیر بیانیه لوزان بر وضع کشور و زندگی مردم در مسجدمان برگزار شد. در این برنامه چهار کلیپ از بیانات اخیر رهبرمعظم انقلاب که روز پنجشنبه20 فروردین ایراد فرمودند نمایش داده شد و نیز مداحی حماسی و انقلابی حاج احمدواعظی باعث معنوی و حماسی شدن فضای مراسم شد.

برای دریافت کلیپ های مراسم به لینک های زیر(با کلیک بر روی تصاویر زیر) مراجعه نمایید: