پای درس امام

امروز فقط این جمله امام بود که نگذاشت پیوندم با یک نهاد انقلابی پاره شود.


آنانکه کمر بسته اند برای حفظ اسلام باید اشخاصی باشند که اگر همه رفتند آنها بمانند. کسی که مشغول کاری هست باید با مشکلات بسازد تا درست شود کسیکه بخواهد مشکلی در کار نباشد باید مثل مرده ها برود قبرستان یا مثل درویشها منزوی شود.



مسلمانی

شان استون مستند ساز آمریکایی و پسر الیور استون

مسلمان شد



احتمالا زنجیر "شان" یا همان "علی" در آمریکا
تهاجم فرهنگی پنداشته شود

روز حماسه...

امروز؛ دست خدا بر سر ملت ایران مشهود بود

امروز؛ ملت نشان دادند گرانی و تحریم و فشار های مالی در اراده ی فولادینشان تاثیری ندارد

امروز؛ ملت ایران مشت محکمی بر دهان آمریکا و تفاله های شیخ نشینش زدند

امروز؛ ملت ایران عظمت روح بلندش را به رخ جهانیان کشید

امروز؛ کودک و نوجوان و جوان و پیر و زن و مرد همه آمده بودند

امروز ایرانیان آمده بودند

امروز 22 بهمن بود


رویش ها-چهار

امروز 16 ربیع الاول است


امروز اولین نماز جمعه ی اسلام به امامت پیامبر اعظم خوانده شد


هفته وحدت مبارک


برادران امروز همین ایام است

باید همان‏طور که شب قدر را تا صبح به بیدارى میگذرانیم و با دعا و تضرع خود به درگاه الهى، میخواهیم که آینده‏ى مطلوب براى ما رقم زده شود، روز قدس را و همه ‏ى این ایام حساس را که لیلة القدر تاریخ اسلام است، به بیدارى و هشیارى بگذرانیم و تا مطلع الفجرِ نجات ملتهاى مسلمان و مخصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.

مقام معظم رهبری

برادران امروز همین ایام است...



برادران و خواهرانم! مراقب این امانت بزرگ باشید. غرور و نیز ساده‌انگارى، دو آفت بزرگ پس از نخستین پیروزى‌هایند. شما مسئول‌ترین افراد در عرصه‌ى نظام‌سازى، حفظ دستاوردهاى مردم و حل مشکلات جنبش هستید. قدرتهاى ضربه خورده‌ى جهان و منطقه، بى‌شک در افکار شیطانى به سر میبرند؛ از فکر حذف و انتقام، تا طرح فریب دادن و متزلزل کردن و ترساندن و به طمع انداختن شما و سپس به نابود کردن انقلابها و پدید آوردن اوضاع - و العیاذ باللّه - بدتر از گذشته مى‌اندیشند. تصمیمات، مواضع و اقدامات شما، ابعاد تاریخى خواهد یافت و این دوره، «شب قدر» تاریخ کشورهاى شماست.

مقام معظم رهبری-نماز جمعه 14 بهمن


چه کسی اولین بار وعده آب و برق مجانی داد

دروغگویان حتی مدعی هستند که امام بزرگوار ما، در بدو ورود به وطن یعنی در دوازدهم بهمن سال ۵۷ این وعده را به مردم داده است!

اما رجوع به اصل سخنان امام در بهشت زهرا نشان می دهد که اصلا و ابدا چنین وعده ای در سخنرانی امام خمینی وجود ندارد و در حقیقت این مساله مربوط است به سخنرانی ایشان در ۱۲ اسفند سال ۵۷ و در مدرسه فیضیه.

آنها با استناد به این سخنرانی و عدم تحقق چنین وعده ای، می خواهند اینگونه وانمود بکنند که امام خمینی و یا انقلاب، مردم را فریب داده اند و یا با چنین وعده هایی انقلاب را پیش برده ا ند. البته این قبیل صحبت ها از تیپ همان قماش استدلال های نظیر پخش ساندیس و پخش سکه در 22 بهمن و مراسمات دیگر است.

در مقابل، دوستان امام و انقلاب و حتی برخی مسئولان رسمی کشور هم گاهی ضمن تایید این مساله، به زعم خود سعی کرده اند با توجیهات مختلف از امام و انقلاب دفاع کنند!

این اظهارات موافق و مخالف در حالی صورت می گیرد که مراجعه به اسناد انقلاب و آرشیو مطبوعات آن روز، نشان می دهد که شخص دیگری غیر از امام برای اولین بار این وعده را به مردم داده است!

ابتدا به عبارت امام توجه کنید: «علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را میخواهیم مرفه کنیم. شما به معنویات احتیاج دارید، معنویات ما را اینها بردند. دلخوش نباشید که تنها مسکن میسازیم ، آب و برق را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم اتوبوس را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدهیم. شما را به مقام انسانیت می رسانیم. اینها شما را منحط کردند؛ این قدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است.»شنبه دوازدهم اسفند ۱۳۵۷

کیهان ۸ اسفند ۱۳۵۷ / سخنگوی دولت: «برای کم در آمدها؛ آب و برق مجانی می شود!» سخنگوی دولت کسی نیست جز آقای عباس امیرانتظام!

به عبارت دیگر لایحه ی آب و برق مجانی را اولین بار دولت موقت مهندس بازرگان تصویب کرد و وعده ی آنرا هم به مردم داد و امام خمینی چند روز بعد، این وعده ی دولت موقت را تصحیح و تکمیل کردند!

در حقیقت امام به خاطر این که مبادا این قبیل وعده های دولتی، انقلاب اسلامی را به انقلابی صرفا مادی و با اهدافی مادی تبدیل کند، مصوبه دولت موقت را اینچنین تصحیح می کند که دلخوش به این نباشید که آب و برق مجانی می شود!

پس در سخنان امام خمینی وعده ای وجود ندارد.

به هرحال خوب یا بد، جدای از اینکه موافق این وعده باشیم یا مخالف آن و اصلا هر تفسیری که برای وعده آب و برق مجانی داشته باشیم، این دولت بازرگان بود که اولین بار این لایحه را تصویب کرد و خبر این وعده ی تاریخی را هم شخص آقای امیرانتظام یعنی سخنگوی دولت موقت و معاون نخست وزیر وقت در اختیار مطبوعات قرار داد!



چند خاطره از رهبر انقلاب

آنچه در پی می آید، بخشی از سخنان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین مروی، در نشست طلاب مدرسه علمیه شهیدین قم است که به نقل از دیدگاه‌های جالب و نظرات خواندنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اختصاص دارد و مرکز خبر حوزه آن را منتشر کرده است:

* این آقا اگر به من سیلی می زد، قابل تحمل تر بود!

با آقا رفته بودیم کوه پیمایی،تعدادی از پاسداران با لباس شخصی جلوتر حرکت می کردند، فردی از روبرو می آمد، یکی از پاسدارها مسیر او را عوض کرد و او را از مسیر دیگری راهنمایی کرد، آقا که این صحنه را دیدند به آن پاسدار گفتند: چرا راهش را کج کردید؟ پاسدار جواب داد: ببخشید،ایشان پاسخ دادند،« این بخشیدن ها تا کی باید ادامه داشته باشد و با ناراحتی فراوان گفتند: تا کی باید ببخشم حد یَقِف این بخشیدن ها کجاست؟ اگر این آقا می آمد و یک سیلی به من می زد، برای من قابل تحمل تر بود تا این که راهش را کج کردی».

*تا آزاد نشود خوابم نمی برد!

در یکی از سفر ها جوانی در میان جمعیت اهانت هایی کرد که پاسداران او را گرفتند و بردند، شب آقا طبق برنامه برای استراحت رفتند، ولی چند لحظه بعد برگشتند و گفتند:« آن جوانی که پاسداران در میان جمعیت گرفتند چه شد؟ ببینید کیست. اگر گروهکی است و با نظام مشکل دارد و پرونده دار است که هیچ، مامورین وظیفه خود را انجام دهند، ولی اگر بخاطر من و بر هم زدن سخنرانی من او را گرفته و زندانی کرده اند، به پاسدارها بگوید همین امشب آزادش کنند که تا آزاد نشود، خوابم نمی برد».

*زندان کهریزک جای این تیپ آدمها نیست!

معظم‌له در ایام فتنه قبل از حادثه کهریزک تاکید کرده بودند، « زندان کهریزک برای قاچاقچیان، مواد مخدری ها و اراذل و اوباش است، مبادا کسانی که در اغتشاشات دستگیر شدند را به آنجا ببرند، آنجا جای آنها نیست، تیپ این آدمها با کسانی که در کهریزک هستند فرق می کند. اگر جا دارند در زندان های دیگر والا آنجا نبرند و آزادشان کنند». متاسفانه برخی مسئولین به این دستور آقا عمل نکردند و حوادث تلخی به‌وجود آمد.

کسی که طرفدار ولایت فقیه است، نباید برای رهبری دشمن درست کند، دشمن ساختن برای رهبر آسان است و ظرف یک شب می توان دشمن تراشی کرد، ولی دوست ولایتی مهم است که باید یکی یکی درست کرد. طرفدار ولایت فقیه باید کسی باشد که روز به روز بر طرفداران او بیافزاید نه این که دوستداران ایشان را کم کند.


این مطلب رو از وبلاگ یکی از رفقای اهل دل برداشتم و اون هم از پایگاه خبری حوزه

رهبرم قاطع سخن گفت و دلم را شاد کرد...

رهبرم قاطع سخن گفت و دلم را شاد کرد


قاطعانه لرزه بر اردوگه بیداد کرد 


با توکل بر عنایتها و الطاف خدا


در نماز جمعه چون جدش علی فریاد کرد


سرفرازم از خروش و اقتدار رهبرم


قدرت پوشالی دشمن همه بر بادکرد


صوت خطبه های نماز جمعه

خطبه اول نماز جمعه




خطبه دوم نماز جمعه (عربی)



اوضاع، اوضاع غریبی است...

برای تهدید نظامی ایران مدام می گویند همه ی راه حل ها روی میز است[خنده نمازگزاران]... این تهدیدها به ضرر آمریکاست، خود جنگ 10 برابر به ضرر آمریکاست[فریاد تکبیر نمازگزاران] ....

اوضاع، اوضاع غریبی است. آمریکا دچار ضعف شده است. در سیاست خاورمیانه ایش شکست خورده، در فلسطین شکست خورده، در عراق شکست خورده...

قسمتی از خطبه ی امروز (1390/11/14) نمازجمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری


ما اگر در بحرین دخالت می کردیم اوضاع جور دیگری می شد...

حکام بحرین ادعا کرده اند ایران در بحرین دخالت کرده، نه این به واقع غلط است، ما دخالت نکرده ایم، ما هرکجا دخالت کنیم می گوییم... نمونه اش دخالت ما در جنگ 33 روزه و 22 روزه. [فریاد تکبیر نمازگزاران] بعد از این هم هر ملتی با رژیم صهیونیستی مقابله کند ما پشت سر آنیم و هیچ عبایی نداریم. [فریاد تکبیر نمازگزاران] ما اگر در بحرین دخالت می کردیم اوضاع جور دیگری می شد. [تکبیر بلند نمازگزاران]. قسمتی از خطبه ی امروز (1390/11/14) نمازجمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری





برای مشاهده متن کامل خطبه ها روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...

اکران جدایی نادر از سیمین در کشور جعلی اسرائیل

گرچه فرهادی در اکران فیلم خود در سرزمین‌های اشغالی نقشی ندارد اما سوال اینجاست که چه مفاهیمی در آخرین ساخته فرهادی، از ایران و مردم آن به نمایش گذاشته شده که حتی از سوی رژیم صهیونیستی نیز مناسب پخش برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی ارزیابی شده است.


امروز 12 بهمن است


تحریم نفتی ایران



اخبار، تحلیل ها، یادداشت ها و اظهار نظر ها پیرامون

تحریم نفتی ایران

در این وبلاگ

http://tahrimenaft.blogsky.com


به حول و قوه الهی

قضاوت با شما




این شیرماده پس از شکار آهو متوجه می شودکه شکارش بارداربوده، او سراسیمه میشود، نخست تلاش میکند تا بچه را نجات دهد، و از دریدن شکارش دست برمیدارد. اما وقتی نمیتواند بچه را نجات دهد بروی زمین در کنار شکارش دراز میکشد، عکاس بعدا پی میبرد که شیر سکته کرده است.



در کنار این عکس تصویری از یک صهیونیست با تی شرتی که رویش نوشته یک تیر و دو کشته با تصویری از یک زن باردار محجبه.

فکر کنم اگر بزرگترین گروه های حقوق بشری در دنیا، به جای اینکه در دست صهیونیستها باشد، در دست شیرهای درنده بود دنیا خیلی بهتر می شد!

تحریم نفتی ایران

چند روز پیش شاهد بودیم اتحادیه ی اروپا تحریم های سخت وشکننده ای را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داد. تحریم هایی که هر کدام به تنهایی شاید توان شکستن ارده ی یک ملت را داشته باشد.

اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت می باشد، توان اجرایی اتحادیه ی اروپا در عملیاتی کردن تحریم های طرح شده می باشد. تحریم هایی که بزرگترین مورد آن نفت است که مدتها خوراک تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است.

اتحادیه اروچا چندی است به شدت درگیر بحران اقتصادی صادر شده از سوی ایالات متحده می باشد. و در حقیقت کشورهای ناحیه ی یورو، یکی یکی در حال نزدیک شدن به پرتگاه ورشکستگی هستند. ورشکستگی یک کشور، به زبان ساده یعنی زمانی که دخل یک کشور از خرجش کمتر شود و دولت قادر به پاسخگویی هزینه های جاری کشور نباشد.

همین چند روز پیش بود که پرچم اتحادیه اروپا که البته ترکیه برای پیوستن به آن له له می زند در اروپا به آتش کشیده شد.

قریب به اتفاق کشورهای اروپایی یا در حال تحمل دوره های ریاضت اقتصادی هستند و یا در حال برنامه ریزی برای ورود به این دوره می باشند. مواردی مانند وضعیت رفاه، هزینه های آموزش، خدمات عمومی و ... نیز به شدت در این کشورها در حال کاهش است.

به عنوان مثال یونان که بیش از سی درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند به گفته ی کارشناسان توان تحمل تحریم نفت ایران را ندارد. البته میزان ضرر های پرتغال، اسپانیا و ایتالیا نیز بسیار بالا می باشد.

اقتصاد وصله پینه ای اروپا به گفته ی بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد، دیگر توان افزایش قیمت نفت را ندارد. البته این نکته زمانی قابل بررسی است که نفت به میزان لازم برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا موجود باشد. زیرا نفتی باید باشد که در مرحله ی بعد راجع به قیمت آن بحث شود.

اما در این میان عربستان صعودی است که به قول مجری شبکه ی صدای آمریکا،  پیام های آرامش بخش مخابره می کند و مدام اعلام می دارد که کمبود نفت ایران را جبران می کند. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که عربستان چنین توانی ندارد و این نکته تنها جنبه تبلیغی دارد.

همین تنش های حال حاضر در لیبی و یا سودان و حتی الجزایر کافی است اروپا متوجه شود که جمهوری اسلامی ایران آخرین پشتوانه تامین نیازهای نفتی می باشد. چرا که جهان دیگر گنجایش تنش های نفتی را ندارد و اساسا تامین کننده ی دیگری با توجه به حجم درخواست ها وجود ندارد.

از طرفی جمهوری اسلامی ایران تنها 18 درصد از نفت خود را به اروپا صادر می کند که در صورت اجرایی شدن تحریم نفت ایران، از سوی اتحادیه اروپا، افزایش قیمت نفت در واقع کاهش 18 درصدی صادرات را جبران می کند و البته احتمال سود نیز دور از انتظار نیست.

اما از توان اجرایی اتحادیه اروپا در عملیاتی کردن تحریم های علیه ایران که بگذریم، چند نکته حائز اهمیت است:

1.      ۱-عدم همراهی روسیه، کره جنوبی و چین به صورت علنی و ژاپن در لفافه گویای بسیاری از این تحلیل هاست. قالب صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران به چین، هند، کره جنوبی و ژاپن است.

2.      ۲-حتی در بدبینانه ترین حالت اگر کشورهای خریدار نفت بخواهند از آب گل آلود ماهی گرفته و به دنبال کاهش قیمت نفت ایران باشند، مثلا اگر نفت 10 دلار افزایش قیمت داشته باشد و مثلا کشور هند تقاضای درخواست تخفیف 5 دلاری کند، باز هم 5 دلار به نفع ایران است. به نقل از رئیس مرکز بین المللی نفت ویرجینیا

3.      ۳-به عنوان نمونه، چندی پیش دو پالایشگاه بزرگ اروپایی اعلام ورشکستگی کردند و این روند البته در حال ادامه است. البته خلا تولید در اروپا را پالایشگاه های هند پر می کنند و صد البته نفت این پالایشگاه ها از ایران تامین می شود. قطعا این چرخه ی اقتصادی به ضرر اروپا می باشد.

4.      ۴-تنها دلیل کاهش صادرات نفت ایران به چین در این مدت، آماده نشدن مراکز ذخیره استراتژیک نفت چین می باشد که افزایش 30 درصدی قرارداد صادرات نفت ایران به چین موید این مدعا می باشد. با آماده شدن این مراکز میزان حقیقی صادرات نفت به چین افزایش خواهد یافت.

5.      ۵-البته بار دیگر تاکید می شود که تفاوت قیمت حال حاضر نفت با زمان اجرایی شدن تحریم های اتحادیه اروپا که متاثر از جو سنگین تبلیغاتی این ماجراست، به گفته ی کارشناسان، کفهی ترازوی سود دهی را به سمت ایران سنگین تر می کند.

و نکته نهایی، تاکید بر این مطلب خطاب به دول اروپایی است: دود این آتش که در حال نفت ریختن روی آن هستید، تنها به چشم خودتان خواهد رفت.