بحرین را در یابید ...

بحرین در خون و آتش


هاشمی رفت ...

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست خبرگان نشد


آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد


با 63 رأی موافق وکلای ملت


مصاحبه دکتر مرندی با CNN

در سایت رجا بودم مطلب زیر جالب بود گذاشتم این جا شما هم ببینید : 
دکتر سید محمد مرندی به تازگی در برنامه In the Arena شبکه سی‌ان‌ان امریکا به‌طور تلفنی به سؤال‌های مجری پاسخ داد .:   
 

 
سپیتزر(مجری برنامه): در ایران همان دولتی که انقلاب مصر را تحسین می کند و سرکوب ها در لیبی را محکوم می کند، مشغول سرکوب مخالفان دولت در درون کشور خود است. گفته می شود امشب دو تن از رهبران مخالف، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حبس خانگی به سر می برند. امشب یک فرصت استثنایی پیش آمده تا به تهران سری بزنیم و با کسی که گفته می شود سخنگوی رسمی دولت احمدی نژاد است به گفتگو بنشینیم. مهمان برنامه‌ی امشب محمد مرندی استاد دانشگاه تهران است. پروفسور خیلی ممنون که در برنامه‌ی ما حضور پیدا کردید.
 
مرندی: از دعوت شما ممنونم
 
سپیتزر: آقای موسوی و آقای کروبی دو رهبر جنبش مخالف، صرفاً به دلیل اینکه خواستار حق برگزاری اعتراضات صلح آمیز بودند، در حبس خانگی به سر می برند. خود شما در پاسخ به ایمیلی که امروز برای شما فرستادیم، گفتید که به‌خاطر همکاری آشکار آنها با دولت آمریکا این محدودیت‌های جدید اعمال شده. شما برای این مسئله چه مدرکی دارید؟ آیا این درست است که شما افراد را صرفاً به‌خاطر این که خواهان آزادی بیان هستند، بازداشت می کنید؟
 
مرندی: البته من استاد دانشگاه هستم و کسی را بازداشت نکردم ولی...
 
سپیتزر: منظورم شخص شما نیست.
 
مرندی: بله، البته. به نظر نمی رسد دولت آمریکا موافق تغییراتی که در منطقه در حال وقوع است، باشد؛ چون به طور مسلم اولین خواسته‌ی مردم مصر، اردن و عربستان سعودی، احقاق حقوق فلسطینیان و اجازه بازگشت آنان به سرزمین‌شان و پایان یافتن محاصره‌ی غزه و غیره خواهد بود و با توجه به سیاست‌های جاری امریکا، این مسائل تنش بسیار زیادی بین این کشورها و امریکا به دنبال خواهد داشت. بنابراین به نظر می رسد امریکایی‌ها در ماه‌ها و سال‌های پیش رو با مشکلات بزرگی مواجه خواهند بود.
 
اما در رابطه با آقای موسوی، تا روز برگزاری انتخابات، آزادی کامل به او داده شد و وی آزادانه اجتماعات بسیاری برگزار کرد. اما واقعیت این است که پس از انتخابات، او خیابان‌های تهران را به اغتشاش کشاند و حمایت‌های گروه‌های تروریستی مانند سازمان منفور مجاهدین خلق را پذیرفت و در حال حاضر، این سازمان علناً از وی حمایت می کند و در این مدت آقای موسوی هیچ‌وقت از این گروه فاصله نگرفت.
 
مجاهدین خلق برای ایران در حکم القاعده برای امریکاست. آن‌ها به تنهایی بین 12 تا 13 هزار ایرانی را ترور کرده اند، در جنگ هشت ساله علیه ایران، به نفع صدام حسین وارد جنگ شدند. آن‌ها مزدور صدام بودند. ظاهراً دولت امریکا هم قصد دارد فعالیت این گروه تروریستی را قانونی اعلام کند، کما اینکه در حال حاضر نیز در آمریکا دفتر دارند. این سازمان برای ایران مثل القاعده است.
 
دسته‌ی دیگری که از آقای موسوی حمایت می کنند، سلطنت طلب‌ها هستند و ایشان هیچ‌یک از این گروه‌ها را از خود دور نکرده. این در حالی است که در ایران نسبت به این گروه‌ها و سازمان‌ها حساسیت زیادی وجود دارد. در اغتشاش‌هایی که در تهران رخ داد، تعدادی از افراد نیروی انتظامی کشته شدند. بنابراین آقای موسوی نقش درستی ایفا نکرده و به همین جهت، حتی در میان کسانی که به او رای داده بودند نیز مقبولیت خود را از دست داده. من در انتخابات به آقای احمدی نژاد رأی ندادم ولی به نظر می رسد عملکرد آقای موسوی هم برای اکثر مردم پذیرفته نیست.
 
سپیتزر: مسئله اصلی آزادی است. شما قطعاً دارید این واقعیت را نادیده می گیرید که در فضای سیاسی داخل ایران سرکوب وجود داشته. کسانی که صدای مخالفت بلند کردند، با حبس خانگی یا بدتر از آن مواجه شدند و در واقع باید گفت وقتی پای حقوق مدنی به میان می آید، دولت ایران به دولت قذافی نزدیک‌تر است تا به دموکراسی و سیاست مدارانی که ما... فکر می کنم من و شما در این مورد اتفاق نظر داشته باشیم.
 
مرندی: نه این‌طور نیست. به نظر من در آمریکا، دموکراسی و سیاست به این اندازه که شما می گویید توأم با آزادی نیست. چون من افرادی را می شناسم، مسلمانانی، که از طرف سازمان اف‌بی‌آی به شدت تحت فشار هستند. باور کنید در آمریکا مسلمان بودن اصلا ساده نیست.
 
اما در مورد مقایسه‌ی حکومت ایران با حکومت قذافی، خیر، قطعاً تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. کافی است روزنامه های ایرانی را ببینید و محتویات وب سایت‌های داخل کشور را بخوانید تا متوجه شوید چه طیف عظیمی امکان فعالیت دارند.
 
در ایران، سخنان و دیدگاه‌های رئیس مجلس با سخنان و دیدگاه‌های رئیس جمهور تفاوت زیادی دارد. در مجلس، فراکسیون اصلاحات وجود دارد و بد نیست همین جا اشاره کنم که آنها هم به تازگی آقای موسوی را محکوم کرده اند. جناح اصولگرایان که اکثریت مجلس را تشکیل می دهد، خود شامل فراکسیون‌های مختلف است که در موارد مختلف با هم اخلاف نظر دارند و بحث می کنند. بنابراین، در ایران موازنه‌ی قدرت وجود دارد. به نظر من مشکل در اینجاست که در آمریکا چهره بسیار غیرواقعی و هجوآمیزی از ایران نشان می دهند. ما ادعا نمی کنیم ایران مدینه‌ی فاضله است، همان‌طور که آمریکا هم نیست.
 
سپیتزر: پروفسور، مدینه‌ی فاضله...
 
مرندی: ولی معمولاً آنچه به آمریکایی‌ها نشان داده می شود با آنچه واقعا در ایران رخ می دهد، تفاوت بسیار دارد. 
 
سپیتزر: ملاک ما برای قضاوت در مورد وضعیت دیگران، مدینه‌ی فاضله نیست. برای سنجش وضعیت خودمان هم نیست. ولی در حقیقت در ایران اثری از آزادی بیان یا اجازه‌ی تجمع و اعتراض نیست و اینها حداقل آزادی‌هایی است که امروز مردم از لیبی گرفته تا مصر برای به دست آوردنش دست به اعتراض و مبارزه زده اند. اهمیت قضیه در اینجاست ولی اجازه بدین چون شما بحث سیاست خارجی را پیش کشیدید، یک لحظه بحث را عوض کنیم.
 
مرندی: پیشنهاد می کنم شما ترجمه چند تا از سخنرانی‌های نمایندگان مجلس را مطالعه کنید یا بعضی وب سایت‌هایی که علیه رئیس جمهور و سیاست‌های وی مطلب می نویسند و او را به شدت مورد حمله قرار می دهند. چرا اینها را ترجمه نمی کنید؟ در این صورت روشن خواهد شد که آزادی بسیار زیادی در کشور وجود دارد.
 
سپیتزر: این کار را می کنیم و آنچه من دیدم این بود که اخیراً به‌خاطر هدایت مخالفت‌ها علیه احمدی نژاد، در مجلس علیه موسوی و کروبی شعار داده شد و نمایندگان خواستار مرگ آنها شده اند. ولی از بحث اصلی دور نشویم. من یک سئوال کاملاً متفاوت از شما دارم.
 
مرندی: سر دادن شعار یک حرکت نمادین است. هیچ ربطی به کشتن کسی ندارد. مسئله‌ی اصلی در اینجاست که از نظر اکثریت قاطع مردم، آقای موسوی و آقای کروبی با اغتشاش‌هایی که ایجاد کردند و با پذیرفتن حمایت آمریکا، گروه‌های سلطنت طلب و سازمان‌های تروریستی مثل مجاهدین خلق خیلی زیاده روی کرده اند. از نظر ایرانیان چنین حرکت‌هایی قابل قبول نیست.
 
سپیتزر: پروفسور مرندی، آیا درست هست که شما را سخنگوی دولت ایران بدانیم؟ شما مرتب تکرار می کنید که صرفاً استاد دانشگاه هستید ولی هیچ کدام از دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک حاضر نیستند با رسانه ها مصاحبه کنند و به نظر ما می رسد شما سخنگوی دولت ایران هستید، این را به عنوان انتقاد نمی گوییم. آیا این برداشت ما درست است؟
 
مرندی: من نه برای دولت ایران کار می کنم و نه بودجه ای از دولت آمریکا دریافت می کنم. صادقانه بگویم، اگر می بینید فقط عده‌ی معدودی حاضر هستند مصاحبه کنند، به این علت است رسانه های غربی گاهی برخورد بسیار زشتی دارند. خاطرم هست مدتی قبل در برنامه‌ی دیگری از شبکه‌ی سی‌ان‌ان حضور پیدا کردم و رفتار مجری (اسم نمی برم) بسیار زننده بود. بسیاری از همکاران من گفتند چرا خودت را اذیت می کنی؟ ولی من احساس می کنم افرادی نظیر من وظیفه داریم تصاویر غلط و رایج از ایران را از بین ببریم و به جامعه‌ی آمریکایی و افرادی که درک بالاتری دارند، نشان بدهیم که نگرش آنها نسبت به ایران غلط است و باید سیاست‎هایی که در قبال ایران به کار گرفته می شود، تغییر کند. چنانچه امریکا ایران هراسی و اسلام هراسی را کنار بگذارد، متوجه خواهد شد که ملت و دولت ایران با روی باز از آشتی استقبال می کند، مشروط بر اینکه امریکا صداقت به خرج بدهد. امریکا نباید به ایران به چشم یک خطرذاتی نگاه کند.
 
سپیتزر: بسیار خب، پروفسور، خیلی ممنون که در این گفتگو شرکت کردید. امیدوارم من یا این برنامه به نظرتان زننده نیامده باشد.
 
مرندی: خیر.
 
سپیتزر: و امیدوارم بتوانیم باز هم از این نوع گفت‌وگوها داشته باشیم.
 
مرندی: از دعوت شما ممنونم. 
 
منبع : رجانیوز

هاشمی

هاشمی رفسنجانی :

من سه خط قرمز روشن دارم .

۱- نظام

۲- ولایت فقیه

۳- شخص آیت الله خامنه ای

؟

در محضر امام ...

امام خمینی (ره) :

اگر ملتی بخواهد بطرف سعادت پرواز کند ، باید با دو بال تهذیب نفس و علم باشد .


میر حسین موسوی - کروبی

 چند دقیقه پیش سایت BBC Persian رو چک می کردم . چیزی نوشته بود در یکی از خبرهاش جالب دیدم شما هم ببینیدش و خودتون قضاوت کنید :

اردشیر امیر ارجمند، مشاور میر حسین موسوی (؟) به بی بی سی فارسی گفت: "بازداشت (؟) آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان یکی از پرمسئله ترین رخدادهای تاریخ جمهوری اسلامی (؟) است. ما شاهدیم که بعد از 32 سال که آقای قذافی امام موسی صدر را به گروگان گرفت، حکومت جمهوری اسلامی نخست وزیر 8 سال دفاع مقدس و ریاست دو دوره مجلس شورای اسلامی را که در بین متدینین و انقلابیون جایگاه ویژه ای دارند (؟؟؟؟؟)، به گروگان گرفته اند."  

 

 

آقای خاتمی

آقای خاتمی گفت :  آن چیزی که ما می گوییم اصلاحات ٫خدا پیغمبر و همه ی این ها هم قبول و نظامی را می خواهیم که ارزش های الهی در آن حاکم باشداحکام الهی در آن اجرا شود. 

 

روزی خاتمی این بود  

 

 

 

و اما امروز ... 

 

 

 

آقای خاتمی در ایتالیا 

 

 

 

جاسوس آمریکایی که توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد (خانوم کنار آقای خاتمی) 

 

 

 

جشن چلچراغ  

 

  

 دبیر کل ناتو

خیلی جالب است . نمردیم و معنای ارزش های الهی را هم فهمیدیم !

خودتان قضاوت کنید

 

 

اوباما بعد از انتخابات ایران : جلوگیری از اعتراضات مردمی بر خلاف آزادی است و باید گذاشته شود مردم اعتراضات خود را بیان کنند و سرکوب آنان دور از دموکراسی است . 

 

اوباما بعد از انقلاب مصر : مردم مصر نباید در اعتراضات خود افراط کنند و باید مصر را به آرامش برسانند و این تنها با شکیبایی  امکان پذیر است .

ضمیمه :

حالا از تمام این موارد بگذریم نمی توان از ساده لوحی عده ای در داخل گذشت . به راستی آقایان ساده لوح نمی دانند با این حرکات و این دعوت ها تنها بهانه ای به دستگاه تبلیغاتی استکبار می دهند تا به جای پرداختن به موضوع درجه ی اول خبری دنیا یعنی موج بیداری اسلامی به پوشش خبری چند تجمع صد نفری  در تهران بپردازند . و پوشش خبری چهارتا سطل زباله ی در حال سوختن جای خود را به پوشش خبری ریخته شدن خون این همه مسلمان در بحرین و لیبی بدهد . راستی آقایان ساده لوح نمی دانند تغییر زاویه ی دوربین های شبکه های خبری استکبار از دنیای اسلام به سمت تهران در واقع این امکان را به دیکتاتورهای وابسته به استکبار می دهد که آتش از هلی کوپتر به روی مردم بریزند و آیا هدیه ای از این بهتر می توان به آمریکا و شبکه های خبریش  داد؟ 

 

آیا محاکمه می شود ؟


آیا دقت کرده اید اگر میر حسین موسوی و رفقایش هم اکنون محاکمه شوند دوربین خبرگزاریها و شبکه های خبری از روی کشورهای در حال انقلاب کنار می رود و استکبار هر کاری که بخواهد می تواند در این کشورها انجام دهد ؟

27 بهمن

راهپیمایی دانشجویان و کارمندان و اساتید دانشگاه های همدان در اعتراض به تجمعات منافقان در روز 25 بهمن

خطبه عربی رهبر انقلاب

ترجمه ی خطبه عربی رهبر انقلاب در نماز جمعه خطاب به مردم مصر و تونس


البته ما که بیرون دانشگاه نشسته بودیم و در حالت عادی هم به زور صدا به ما می رسید!


::برای مطالعه متن ترجمه روی ادامه مطلب کلید کنید::


***



درود بر آحاد امت اسلامی هر جا که باشند. اکنون در دنیای اسلام حادثه ای بزرگ و باشکوه و سرنوشت‌ساز در حال وقوع است. حادثه‌ ای که می تواند همه معادلات استکبار را در این منطقه بسود اسلام و بسود ملت‌ها دگرگون سازد. حادثه‌ ای که می تواند عزت و کرامت را به ملت‌های عرب و امت اسلامی برگرداند و غبار ده‌ها سال رفتار ظالمانه و تحقیر و تذلیلی را که از سوی آمریکا و غرب بر این ملت‌های کهن و ریشه‌دار وارد آمد، از سر و روی آن‌ها پاک کند....

ادامه مطلب ...

انقلاب مصر ؛ ایران 57 یا تهران 88

انقلاب مصر ؛ ایران 57 یا تهران 88


سی سال برای یک انقلاب عمر کمی است . عمر کمی است که بتواند خود را تثبیت کند ، چه برسد به آنکه صادر هم بشود و در کشورهای دیگر الگو قرار گیرد . البته حالا عمق کلام حکیمانه ی پیر جماران قابل درک می شود .« این انقلاب باید صادر شود. » صرف نظر از اظهار نظرهای مغرضانه  امروز موج بیداری اسلامی در جهان اسلام نشات گرفته از ایران 57 می باشد و صد البته در این بحبوحه حساس استکبار با تمام قدرت سعی می کند بگویید این ها همه تاثیر گرفته از تهران 88 است و چه بسیار افراد نا آگاه و ساده لوح بنزین پای این شعله نیم سوز می ریزند و لحظه ای این شعله کوچک بزرگ می شود اما دوباره سر فرو می کشد . حالا نکته ی بسیار بسیار جالب و قابل تامل این قضیه این جاست که استکبار برای این که چهره ی دموکراسی خواهانه اش بهم نریزد خود را هم صدا با ملت های تازه بیدار شده از خواب غفلت می کند اما در عین حال نماینده اش را راهی عربستان می کند . ما که نفهمیدیم شما طرف ملت های آزادی خواه هستید یا طرف دولت های وابسته به خودتان و صد البته تا زمانی که این دولت ها برای شما فایده داشته باشند شیره ی آن ها را می مکید و زمانی که خشک شدند دیگر آن ها را یادتان می رود و شروع به برنامه ریزی برای رخنه در صفوف ملت های انقلابی می کنید . البته این وسط دیکتاتورهای دیگر باید حساب کار دستشان بیاید و آخر عاقبتشان را ببینند .یا شاید بهتر است بگوییم این آقایان دیکداتور اگر قرار بود عبرت بگیرند از محمد رضای بدبخت باید عبرت می گرفتند که پس از این همه خوش خدمتی آخر کارش به جایی رسید که بگویید « یعنی در این دنیا جایی نیست که من بقیه ی عمرم را در آن بگذرانم .» عجیب است و البته عبرت آموز ... .

البته گفته می شود بن علی حاکم دیکتاتور تونس هم به همین دردسر دچار شد . نکته ی جالب وقایع اخیر این است که عده ای دست به هر کاری می زنند تا انقلاب مصر را یک انقلاب لیبرال معرفی کنند . از بی بی سی فارسی گرفته که چپ و راست مصاحبه ی تلفنی ساختگی پخش می کند که آری مردم مصر فقط می خواهند مبارک برود و انتخاباتی هم این وسط مسط ها اجرا شود تا العربیه که می رود با چهارتا جوان مصاحبه می کند و نتیجه گیری جمعی می کند . انگار این شبکه ها نماز جمعه ی مردم مصر را ندیده اند . انگار خود بی بی سی صحبت های کمال الهباوی را در برنامه ی خودش نشنید . « من از امام خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم ... اگر آن ها (مردم مصر ) دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این طور شود ، این خواسته ملت است ... من امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهور خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتیم .» آری این ها صحبت های کمال الهباوی که یکی از رهبران شاخص اخوان المسلمین بوده که اتفاقا چند روز پیش در کنفرانس وحدت اسلامی شرکت کرد و در بین گروهی از اندیشمندان جهان اسلام با رهبری هم دیدار کرد . جالب آن جاست که همین بی بی سی خیلی سعی کرد تا اخوان المسلمین را گروهی لیبرال معرفی کند که مقابل صحبت های رهبری در نماز جمعه موضع گرفته اند . حتی کار به جایی رسید که بی بی سی فارسی گفت  نوه ی بنیان گذار اخوان المسلمین گفته مردم مصر اصلا حکومت اسلامی نمی خواهند . بالاخره بی بی سی است و ارائه ی این گونه اخبار و تحلیل از آن طبیعی است .

ضمیمه :

حالا از تمام این موارد بگذریم نمی توان از ساده لوحی عده ای در داخل گذشت . به راستی آقایان ساده لوح نمی دانند با این حرکات و این دعوت ها تنها بهانه ای به دستگاه تبلیغاتی استکبار می دهند تا به جای پرداختن به موضوع درجه ی اول خبری دنیا یعنی موج بیداری اسلامی به پوشش خبری چند تجمع صد نفری  در تهران بپردازند . و پوشش خبری چهارتا سطل زباله ی در حال سوختن جای خود را به پوشش خبری ریخته شدن خون این همه مسلمان در بحرین و لیبی بدهد . راستی آقایان ساده لوح نمی دانند تغییر زاویه ی دوربین های شبکه های خبری استکبار از دنیای اسلام به سمت تهران در واقع این امکان را به دیکتاتورهای وابسته به استکبار می دهد که آتش از هلی کوپتر به روی مردم بریزند و آیا هدیه ای از این بهتر می توان به آمریکا و شبکه های خبریش  داد؟

و سخن در این باب بسیار است و قلم من قاصر ...

در بحرین چه می گذرد؟

حسین در تشییع جنازه پدر به چه می اندیشد؟
چرا پدرم را کشتند؟
آیا بحرین آزاد را خواهم دید؟
حسین تنها نام من بود یا الگوی من و پدرم؟
--
تصاویری از تشییع جنازه شهید عبدالضا بوحمید؛ صبح سه شنبه، بحرین


در محضر ...

غیر آن شیخ و سید که فتنه گرند بنی آدم اعضای یک پیکرند !